Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(18)
Proza
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(42)
Autor
Tanajewska Alicja
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Naprawa Renata
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Mach Cecylia
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Busz Anna
(1)
Daniels Natasha
(1)
Gut Magdalena
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Hickman Lois
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Kaim Anna
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Mierzejewski Krzysztof
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Pisula Ewa
(1)
Prószyńska-Kołodziejczak Edyta
(1)
Rebar Sarah
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smoleń Anna
(1)
Stockinger Tomasz (1955- )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wasilewicz Grażyna
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wiz Bob
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Ćwiek Łukasz
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Święcicka Ewa
(1)
Żebrowska Dominika
(1)
Żukowska Beata Jolanta (1969- )
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Dzieci
(21)
Rodzice
(19)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(12)
Nauczyciele
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Przedszkola
(6)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Psycholodzy
(5)
9-13 lat
(4)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motoryka mała
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rysowanie
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Logopedia
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Ręka
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bitwa pod Kłuszynem (1610)
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Hetmani
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jesień
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurologopedia
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pory roku
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Samodzielność
(1)
Socjoterapia
(1)
Sportowcy niepełnosprawni
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia manualna
(1)
Wartości
(1)
Zachowanie
(1)
Żółkiewski, Stanisław (1547-1620)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(10)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Poradnik
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Opracowanie
(2)
Program nauczania
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 111.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego.Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19556 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okadce podtytuł: mściwość, nieposłuszeństwo, odpowiedzialność, empatia, fantazja, honor, intuicja, lenistwo, łobuzerstwo, ambicja, boczenie się, cierpliwość, dojrzałość, rozsądek.
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19003 D (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W komplecie 2 pudełka z płytami CD.
Dla dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i klas IV-VI.
"Dwie strony medalu" to edukacyjno-integracyjne bajki opowiadające o niepełnosprawnych sportowcach, którzy mimo napotykanych trudności robią to, co kochają, co sprawia im radość - uprawiają sport. Każda z 33 bajek zawartych w niniejszej publikacji przedstawia sportowca lub grupę sportowców uprawiających inną dyscyplinę sportu, w której w rzeczywistości możemy dostrzec poza zupełnie zdrowymi ludźmi również tych nie w pełni sprawnych. Bajki pokazują, że jeśli czegoś się naprawdę chce, to zawsze można to osiągnąć - nawet będąc osobą słabszą czy też niepełnosprawną. Celem opowiadań jest także obudzenie świadomości społecznej oraz wpływ rozwojowy, edukacyjny i psychologiczny na dzieci, młodzież oraz dorosłych. Książka zawiera ilustracje możliwe do pokolorowania przez dziecko według własnego pomysłu, co będzie dodatkową atrakcją podczas lektury. Pomysłodawcą projektu jest Stowarzyszenie Dwie Strony Medalu, którego misją jest szeroko pojęta integracja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie. Publikacja adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do uczniów klas IV-VI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co robić, a czego się wystrzegać, by zdobyć przyjaciół i ich nie stracić? Jak odszyfrować wskazówki związane z mową ciała? Jak najlepiej podtrzymać rozmowę? Podobnie jak tabliczka mnożenia umiejętności społeczne nie są wrodzone - każde dziecko musi się ich nauczyć. Na szczęście 50 ćwiczeń zawartych w tej książce sprawi, że zdobywanie umiejętności społecznych stanie się łatwe i przyjemne! Książka Umiejętności społeczne. Trening dla dzieci pomoże chłopcom i dziewczynkom w wieku od 6 do 10 lat nabrać pewności siebie i odnaleźć się w sytuacjach społecznych w domu, szkole oraz innych miejscach. Dzięki ciekawym i zabawnym ćwiczeniom dzieci zdobędą nowe supermoce - między innymi nauczą się zręcznie utrzymywać "piłkę konwersacyjną" w grze, osiągać kompromis, a także przestrzegać zasad dobrego zachowania przy stole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21286 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie - dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18485 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 23.06.2024)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21143 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajemnice i inne historie to scenariusze zajęć, które mogą być wykorzystane na lekcjach etyki, ale także wychowawczych i biblioterapeutycznych, w szkole lub innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Warsztaty są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów klas 0-IV szkoły podstawowej, ale niektóre z nich można zaproponować także starszym dzieciom. Celem prezentowanego programu edukacyjnego jest wszechstronny rozwój osobowości ucznia - wspieranie umiejętności samodzielnego, krytycznego myślenia, pobudzanie otwartości poznawczej, rozwijanie zainteresowań, a także wrażliwości moralnej i estetycznej. Program ten wspiera też rozwijanie umiejętności myślowo-językowych, takich jak czytanie ze zrozumieniem, pisanie twórcze, formułowanie pytań i zagadnień, wykrywanie błędów w rozumowaniu i porównywanie różnych stylów myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci w wieku 7-13 lat, terapeutów, nauczycieli, rodziców.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: Ľ relacji rówieśniczych, Ľ bezpieczeństwa i dobrych nawyków, Ľ skutecznej komunikacji, Ľ rozwiązywania konfliktów, Ľ dylematów moralnych, Ľ budowania asertywnej postawy, Ľ empatii, Ľ bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. "Komiks społeczny" to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją "Komiksu społecznego". Część druga to 20 zupełnie nowych historyjek wzbogaconych o dodatkowe zadania, a także o karty, na których dziecko tworzy własne komiksy. Tematy poruszone w publikacji dotyczą między innymi: Ľ relacji rówieśniczych, Ľ skutecznej komunikacji, Ľ rozwiązywania konfliktów, Ľ dylematów moralnych, Ľ budowania asertywnej postawy, Ľ empatii oraz umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób, Ľ przestrzegania norm społecznych. "Komiks społeczny 2" to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem emocji i uczuć innych osób oraz dopasowywaniem emocji do danych sytuacji. Na każdej stronie książki opracowano jedną emocję lub jedno uczucie. O wszystkich stanach emocjonalnych ułożono krótkie wierszyki, których dziecko może nauczyć się na pamięć. Dodatkowo przygotowano kilka pytań i poleceń, dzięki którym maluch powie, kiedy odczuwał daną emocję, i postara się pokazać ją przed lustrem oraz rozpoznać na twarzy dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książeczki jest zachęcenie rodziców oraz dzieci, aby w sposób uważny doświadczały "tu i teraz". Zabawne tematyczne wierszyki mają za zadanie przenieść malucha do świata natury, zwierząt, otaczającej go przyrody. Odwołują się często do zmysłu wzroku, smaku, czucia, pomagając wyobrazić sobie dane miejsca i sytuacje. Do każdego wiersza opracowany jest zestaw pytań mający za zadanie nie tylko wzmocnić koncentrację i pamięć dziecka, ale przede wszystkim pobudzić wyobraźnię, rozbudzić ciekawość, nauczyć zachwytu otaczającym światem i doświadczania go wszystkimi możliwymi zmysłami. Ostatnim elementem zaproponowanym do każdego wiersza jest rodzaj relaksacji, wizualizacji lub masażyku, opracowany z myślą o dzieciach przedszkolnych. Ma pomóc w nauce wyciszania, uspokajania, zwracania uwagi na oddech.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy pragną twórczo pracować z dziećmi. W książce znajdziemy gotowe pomysły na zabawy: muzyczno-rytmiczno-słuchowe, rozwijające komunikację, wprowadzające w świat emocji oraz przygotowujące do czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18492 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Bitwa pod Kłuszynem [Książka mówiona] / Krzysztof Mierzejewski. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, copyright 2017. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Audiobook)
ok. 2340 min.
Nagranie na podstawie edycji książkowej: Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017.
Nagranie, muzyka i aranżacja Stefan Gąsieniec.
Czyta: Tomasz Stockinger.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Utwór opisuje jedną z najważniejszych i najbardziej niezwykłych bitew husarii oraz polskiego oręża. Opowiada o tym, jak hetman Stanisław Żółkiewski został dowódcą armii, a także o przebiegu starcia polsko-moskiewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-168.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym stopnia umiarkowanego układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tematycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności.Niniejsza publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 290-296.
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18906 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-[210].
Jakość życia osób z autyzmem i ich rodzin zależy między innymi od tego, jak dużo wiemy na temat tego zaburzenia i w jakim stopniu potrafimy tę wiedzę wykorzystać. Niniejsza praca jest próbą zwięzłego przedstawienia potwierdzonych naukowo informacji, a także istniejących w tym obszarze wątpliwości. Poruszone w niej zagadnienia są wciąż przedmiotem intensywnych badań prowadzonych w ramach różnych dyscyplin nauki: neurobiologii, genetyki, psychologii, medycyny, edukacji i wielu innych. Wiedza zmienia się w tym obszarze szybko - niemal codziennie pojawiają się nowe ważne doniesienia, a niektóre informacje stają się nieaktualne. Wiele jest także nieporozumień wynikających w dużej mierze z nadinterpretacji danych naukowych lub też ich niewłaściwego opracowania. Dobrym przykładem może być artykuł, który ukazał się swego czasu w tygodniku "Time". Powołując się na nieopublikowane wyniki badań naukowców z Cornell University, sugerowano w nim, że istnieje związek między autyzmem a oglądaniem telewizji oraz poziomem opadów atmosferycznych1. Łatwo można sobie wyobrazić przerażenie rodziców wywołane przez te nierozważne słowa. Książka ta jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie. Jej lektura może okazać się przydatna także Czytelnikom, którzy z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się zaburzeniami rozwoju.
Wstęp * 1. Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstości występowania autyzmu * Koncepcja autystycznego spektrum zaburzeń * Czy rzeczywiście mamy do czynienia z epidemią autyzmu? * Skąd się bierze autyzm? * Podsumowanie * 2. Główne symptomy autyzmu * Interakcje społeczne * Komunikowanie się * Ograniczone wzorce zachowania, zainteresowań i aktywności * Problemy sensoryczne * Rozwój poznawczy i ruchowy * Jak przebiega rozwój osób z autyzmem w ciągu całego życia? * Podsumowanie * 3. Jak wcześnie wykryć autyzm? * Kiedy można wykryć autyzm? * Główne symptomy autyzmu u małych dzieci * Relacje społeczne * Komunikowanie się * Reakcje na bodźce sensoryczne * Zabawa * Problemy w zachowaniu * Jak przebiega proces diagnozowania autyzmu? * Odróżnianie autyzmu od innych zaburzeń rozwoju * Podsumowanie * 4. Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? * Podejście do terapii oparte na rozwijaniu umiejętności * Podejście behawioralne * Podejście rozwojowe * Model interwencji rozwojowej Stanleya Greenspana (Developmental Intervention Program) * Rozwijanie relacji interpersonalnych - model Gutsteina i Sheely * Podejście zintegrowane i holistyczne * Metody wspierające rozwój umiejętności społecznych * Wspieranie rozwoju zdolności komunikowania się, minimalizowanie problemów sensorycznych i wspieranie rozwoju ruchowego * Interwencja biomedyczna - leczenie farmakologiczne i dieta * Od czego zależą efekty terapii? * Co należy wziąć pod uwagę, poszukując odpowiedniej terapii? * Podsumowanie * 5. Co mogą zrobić rodzice? * Rozwijanie umiejętności społecznych * Wspieranie rozwoju poznawczego * Wspieranie zdolności komunikowania się * Wspieranie rozwoju zabawy * Radzenie sobie z problemami sensorycznymi * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej